بازدید از ظرفیت های تولیدی و کشاورزی استان گلستان

آقای دکتر مطلق از ظرفیت های تولیدی و کشاورزی استان گلستان بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد استقلال آقای دکتر مطلق رییس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه جهاد استقلال طی سفر دو روزه ی خود به استان گلستان از ظرفیت های تولیدی و کشاورزی این استان بازدید بعمل آوردند.

بازدید از کارخانجات لبنیات صباح

گروه صنعتی صباح با قدمت قریب به ۲۰ سال تولید کننده محصولات لبنی و دریافتی شیر کلیه کارخانه ها حدود ۱۰۰۰ تن در روز می باشد . اولین کارخانه گروه صنعتی صباح تحت عنوان فوق در سال ۱۳۷۹ با ظرفیت اسمی ۱۰۰ تن در روز در شهرستان گنبد ، از توابع استان گلستان به بهره برداری رسیده است . این کارخانه هم اینک با تولید بیش از ۱۰۰ تن از انواع پنیر پاستوریزه و بویژه پنیر فتا از فعال ترین کارخانه های گروه صنعتی می باشد . گروه صنعتی صباح در بسیاری دیگر از حوزه های مرتبط و نقاط کشور اقدام به راه اندازی و اداره شرکت های صنعتی بزرگ و با بازده بالا نموده است.

بازدید از کارخانه تولید تخم مرغ چیکا

این واحد تولیدی زنجیره کامل در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸هزار میلیارد ریال تاسیس شده که با تکمیل آن فرصت اشتغال برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲هزار نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.این زنجیره کامل تولیدی شامل ۶۰هزار مرغ مادر تخم گذار ، ۳۰۰ هزار قطعه پولت تخم گذار، ۳ میلیون قطعه مرغ تخم گذار، ۹۰۰ هزار پرورش پولت تخم‌گذار، صنایع وابسته از قبیل کارخانه خوراک آماده دام، کارخانه جوجه‌کشی، کارخانه بسته بندی، و فراوری تخم‌مرغ را شامل می شود.این واحد تولیدی قابلیت تولید سالیانه ۷۵۰ هزار تن تخم‌مرغ در سال را دارد که معادل ۲۵ درصد کل تولید تخم‌مرغ کشور است.

بازدید از کارخانه روغن کشی طلای سفید

کارخانه روغنکشی با ظرفیت ۵۰۰ تن در شبانه روز که یکی از به روزترین و مدرن ترین کارخانجات کشور می باشد و با ظرفیت تولید و استحصال ۱۸۰ هزار تن انواع دانه های روغنی شامل سویا٬ کلزا٬ آفتابگردان٬ گلرنگ و … می باشد.‬ ‫انبارهای دانه و کنجاله این شرکت با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن نگهداری انواع مواد اولیه و کنجاله تولیدی.‬ ‫سیلو های فلزی استوانه ای این شرکت به تعداد ۱۰ دستگاه و هرکدام به ظرفیت ۳۳۰۰ تن و مجموعا ۳۳۰۰۰ تن ساخت شرکت میویانگ کشور چین می باشد.‬ ‫مخازن روغن خام این شرکت به ظرفیت ۱۳۰۰۰ تن می باشد.‬ ‫کارخانه پنبه پاک کنی این شرکت به ظرفیت ۴۰۰۰ تن در یک فصل.‬ ‫کارخانه شالیکوبی برای خدمت به کشاورزان منطقه و یکی از به روزترین و مدرن ترین خطوط کشور با ظرفیت ۵۰ تن در شبانه روز می باشد.

بازدید از مزارع تولید بذر و سایت بوجاری شرکت مینو بذر گلستان

این شرکت در زمینی به مساحت ۲۵۰۰۰ مترمربع با فضای انباری (سوله) به مساحت ۷۷۰۰ مترمربع و بهره گیری از ست کامل پیش بوجار و بوجاری و توزین و کیسه گیری با ظرفیت ۵ تن در ساعت احداث گردید.

بازدید از زنجیره تولید گوشت و مرغ شرکت گرگان و دشت

شرکت گرگان و دشت در زمینه تولید خوراک آماده دام و طیور فعالیت داشته و در سال ۱۳۸۸ زنجیره تولید گوشت مرغ گرگان و دشت، را تأسیس کردند که بارها به عنوان واحد نمونه صنعتی استان شناخته شده و در سال ۱۳۹۲ نیز به عنوان واحد برتر در کل کشور انتخاب گردیده است.

ایشان همچنین از باغات انار، مجتمع دامپروری، نهالستان صناعی، زنجیره تولید لبنیات بشارت و گلخانه یاسان دیار گلستان نیز بازدید بعمل آوردند.