گام اول برای تبدیل بهبهان به قطب تولید گوشت قرمز برداشته شد؛

سرمایه گذاری جهاد استقلال در صنایع دامی بهبهان

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره موسسه جهاد استقلال، در سفری به استان خوزستان از طرح های مختلف کشاورزی و دامی استان خوزستان و شهرستان بهبهان بازدید کرد. مطلق در این بازدید، از ظرفیت بالای تبدیل شهرستان بهبهان به قطب پرورش دام کشور خبر داد و افزود: شهرستان بهبهان از چند دهه قبل، به علت دارا بودن مراتع مستعد و همچنین نزدیکی به منابع آب، از ظرفیت بسیار بالایی برای دامپروری برخوردار بوده که این ظرفیت متاسفانه در شرایط فعلی مغفول واقع شده است.
مطلق اضافه کرد: شهرستان بهبهان و به طور کلی مناطق جنوبی استان خوزستان، به علت نزدیکی به دریا و آب های آزاد، از فرصت کم نظیر تجارت و ترانزیت دریایی برخوردار است و همان طور که می دانید، بر اساس آمارهای جهانی، حدود ۸۰ درصد حمل و نقل جهان از طریق دریا انجام می شود که این عدد در کشور ما، ده درصد هم بیشتر یعنی ۹۰ درصد است. دقیقا از همین روست که طبق هدف گذاری پنج دهه قبل، قرار بود شهرستان بهبهان و مناطق اطراف آن، نه تنها در ایران بلکه در سطح جنوب غرب آسیا به یکی از تامین کنندگان اصلی گوشت قرمز تبدیل شود.
مدیرعامل موسسه جهاد استقلال، در ادامه بازدید خود، با حضور در نماز جمعه شهرستان بهبهان، به گفتگوی رودررو با مردم منطقه پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و حمایت سرمایه گذاران، شهرستان بهبهان به وضعیت مطلوب در حوزه دام، کشت و صنعت دست یابد. شایان ذکر است که دکتر عبدالهادی مطلق را در این دیدار، آیت الله کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و نماینده استان خوزستان در این شورا همراهی کرده است.