شرکت صنایع پلاستیک جهاد زمزم وابسته به مؤسسه جهاد استقلال یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن آبرسانی تحت فشار، گازرسانی و فاضلابی دوجداره کاروگیت و کرتیوب دار با استفاده از تکنولوژی اروپایی و مطابق استاندارد های ملی و بین المللی و سیستم استاندارد مدیریت کیفیت ایزو ۲۰۰۸-۹۰۰۱ ، سیستم مدیریت خدمات آزمایشگاهی ایزو ۱۷۰۲۵ در ایران و شناسنامه تجارت جهانی ( GSI ) است.

موضوع فعالیت شرکت
طراحی و تولید انواع محصولات پلاستیکی و مدیریت واحد های مرتبط
انجام هرگونه عملیات بازرگانی داخلی و بین المللی در موضوعات فعالیت شرکت
مشارکت و سرمایه گذاری با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی در موضوعات فعالیت شرکت
انجام خدمات آزمایشگاهی و بازرسی و کنترل محصولات موضوع فعالیت شرکت

تاریخچه
شرکت صنایع پلاستیک زمزم در سال ۱۳۶۲ با هدف تولید لوله های آبرسانی تاسیس و تدریجا فعالیت خود را در جهت تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن آبیاری تحت فشار ، گاز رسانی ، مخابراتی و فاضلابی توسعه داده است .

دفتر مرکزی شرکت واقع در تهران و کارخانجات آن با خطوط پیشرفته تولیدی در شهرستانهای اهواز ، ایرانشهر ، زنجان ، سنندج و مشهد استقرار یافته و محصولات خود را به مشتریان ارائه می نماید.

آزمایشگاههای کارخانجات جهاد زمزم دارای مدرنترین تجهیزات آزمایشگاهی بوده و با اخذ تأییدیه از مرکز توسعه مکانیزاسیون و اخذ رتبه A از معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی و نیز دارا بودن گواهینامه بین المللی تأیید صلاحیت آزمایشگاه (ایزو ۱۷۰۲۵)، و پروانه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار (آکرودیته) توانایی و اجازه ارائه خدمات آزمایشگاهی به ادارات استاندارد و مراکز تولیدی و مصرف کنندگان این گونه محصولات را دارد.

این شرکت در سال ۱۳۶۲ تاسیس گردیده و در حال حاضر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب و با استفاده از تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته تولیدی و آزمایشگاه های مجهز کنترل کیفیت و مورد تائید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران درکارخانجات مستقر در پنج نقطه کشور توان تولید حدود ۴۱۰۰۰ تن انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن در سال می باشد. کارخانجات شرکت در شهرهای اهواز ، ایرانشهر، زنجان ، سنندج و مشهد و همچنین دفتر مرکزی نیز در تهران مستقر می باشد.

لوله های پلی اتیلن دو جداره کرتیوب دار

لوله های پلی اتیلن دو جداره کرتیوب دار شرکت با بهترین مواد پلی اتیلن و پلی پروپیلن با استفاده از آخرین تکنولوژی آلمان و مطابق با استاندارد های EN ۱۳۴۷۶ ، DIN۱۶۹۶۱ و ISIRI ۹۱۱۶ تحت سیستم مدیریت کیفیت (ISO ۹۰۰۱-۲۰۰۸ ) تولید می گردد. لوله های پلی اتیلن دو جداره کرتیوب دار در شبکه های فاضلابی و زهکشی از قطر داخلی ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی متر و با سفتی حلقوی مختلف طراحی، تولید و مورد استفاده قرار میگیرند. و دارای ویژگی های فنی و اقتصادی زیادی می باشند که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • روش اتصال آسان و مطمئن ( سیستم جوشکاری الکترو فیوژن )
  • مقاومت شیمیایی بالا در برابر انواع گازها و مواد خورنده
  • مقاومت مکانیکی بالا ( مقاومت در برابر سایش ، ضربه و شکستگی)
  • خواص هیدرولیکی خوب ( سطح داخلی صاف )
  • کاربرد آسان
  • قابلیت بازدید آسان به دلیل رنگ روشن سطح داخلی
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش UV
  • طول عمر بیش از ۵۰ سال
  • هزینه های نصب پایین

لوله های پلی اتیلن گازرسانی

این شرکت تولید کننده لوله های پلی اتیلن جهت استفاده در شبکه های توزیع گاز طبیعی در مصارف خانگی و صنعتی مطابق با استاندارد EN ۱۵۵۵ و ISIRI ۱۱۲۳۳ و استاندارد شرکت ملی گاز ایران IGS-M-PL-۰۱۴-۱(۲) May ۲۰۰۹ می باشد. لوله های پلی اتیلن گازرسانی با استفاده از بهترین مواد اولیه PE۱۰۰ و PE۸۰ از قطر خارجی ۲۰ تا ۱۶۰ میلیمتر و با SDR۱۱ ، SDR۱۳.۶ و MOP ۴ bar و براساس آخرین تکنولوژی آلمان تولید میشود.

لوله های پلی اتیلن آبرسانی

لوله های پلی اتیلن شرکت جهت استفاده در شبکه آبرسانی و آبیاری تحت فشار بر اساس استانداردهای EN ۱۲۲۰۱ , ISRI ۱۴۴۲۷, DIN ۸۰۷۴ تولید می شود. لوله های پلی اتیلن آبرسانی با استفاده از بهترین مواد اولیه PE۱۰۰ , PE۸۰ از قطر خارجی ۲۰ تا ۵۰۰ میلیمتر و با فشار اسمی (۴,۶,۸,۱۰,۱۶,۲۰ :PN) بار تولید می شود.

لوله های تک جداره خرطومی

لوله های پلی اتیلن تک جداره خرطومی با استفاده از بهترین مواد اولیه پلی اتیلن و پلی پروپیلن با قطر خارجی ۲۰ تا ۶۵ میلی متر براساس تکنولوژی اروپا به صورت کلافی با رنگ های مختلف مطابق سفارش تولید گردیده و در شبکه های مخابراتی، صنایع خودروسازی و صنایع الکتریکی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

لوله های پلی اتیلن سبک آبیاری قطره ای

لوله های پلی اتیلن سبک آبیاری قطره ای شرکت جهت استفاده در شبکه های آبیاری قطره ای براساس استاندارد ISO ۸۷۷۹ و ISIRI ۷۶۰۷ و با استفاده از بهترین مواد اولیه PE۳۲ و PE۴۰ با قطر خارجی ۱۶ میلی متر و یا بالاتر در فشار اسمی PN ۲.۵ و PN۴ بار با بهترین کیفیت تولید می شود.

اتصالات
اتصالات پلی اتیلن تک جداره آبرسانی شرکت، با استفاده از بهترین مواد اولیه و استانداردهای معتبر تحت سیستم استاندارد مدیریت کیفیت (ISO۹۰۰۱-۲۰۰۸ ) به شرح زیر تولید می گردد:

اتصالات رزوه ای از سایز ۲۰ تا ۱۱۰ میلیمتر با مواد اولیه پروپیلن کوپلیمر مطابق با استانداردهای ISO ۱۴۲۳۶ و INSO ۱۴۴۷۴ مانند : سه راهی، زانو، رابط، تبدیل، فلنج، بست نر و ماده، بست انتهایی.
بست کمربندی پلاستیکی آبرسانی و آبیاری برای لوله های پلی اتیلن تحت فشار با قطر ۲۰ تا ۲۰۰ میلی متر و با انشعاب های مختلف با استفاده از مواد اولیه پلی پروپیلن کوپلیمر مطابق با استانداردهای ISO ۱۳۴۶۰ و ISIRI ۸۹۹۶.
اتصالات پلی اتیلن جوشی نوع جوش لب به لب با قطر خارجی ۵۰ تا ۳۵۵ میلیمتر و با استفاده از مواد اولیه (PE۸۰,PE۱۰۰ ) و فشارهای اسمی PN:۴,۶,۸,۱۰,۱۶,۲۰ بار بر اساس استانداردهای EN۱۲۲۰۱ ، DIN۱۶۹۶۳ و INSO۱۴۴۲۷ وسایزهای متفاوت مانند : سه راهی ، زانو ، تبدیل و فلنج تولید می گردد.
اتصالات پلی اتیلن دست ساز از نوع الکتروفیوژن و سوکتی برای لوله های دوجداره فاضلابی نوع کرتیوب دار و کاروگیت با قطر داخلی ۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلی متر و سفتی حلقوی مختلف مطابق استانداردهای EN ۱۳۴۷۶ ، DIN ۱۶۹۶۱ و ISIRI ۹۱۱۶ مانند سه راهی، زانو، تبدیل، انشعاب گیر و انواع منهول.