افتتاح شهرک نوآوری کشاورزی، امنیت غذایی و صنایع وابسته ایران توسط معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور

به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد استقلال، روز جمعه مورخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید ریاست محترم جمهور و هیات همراه از استان البرز، جناب آقای دکتر روح الله دهقانی فیروز‌آبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با حضور در شهرک نوآوری ایران، هاب تخصصی کشاورزی، امنیت غذایی و صنایع وابسته، نسبت به افتتاح و راه اندازی آن شهرک اقدام نمودند.
ایشان در حاشیه این افتتاح ضمن بازدید از غرفه ها و فعالیت های شرکت های دانش بنیان فعال در این شهرک، دیدار و گفتگویی با مدیران و مسئولان این شرکت ها داشتند و پس از شنیدن مسائل و حوزه فعالیت های آنان ، رهنمودهایی را ایراد نمودند.

این مجموعه دارای مساحت ۲۵ هکتار و ۱۶ سوله است که هریک از سوله‌ها ۱۸۰۰مترمربع فضای کار تولید، ارائه خدمات، کار تحقیقاتی، نگهداری، توسعه فناوری و سایر فعالیت‌ها را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

این شهرک نوآوری توسعه فناوری‌ها در حوزه کشاورزی، تکمیل زنجیره ارزش و تامین غذای سالم و تحقق امنیت غذایی را در دستور کار دارد.
ایجاد ۳ مرکز نوآوری، مزارع کشت انواع گونه‌های نمونه، آزمایشگاه‌های مرجع، واحدهای تجاری‌سازی و توسعه بازار در این شهرک نوآوری پیش بینی شده است.

فضای لازم برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه محصولات و برندسازی با ایجاد مزارع کشت نمونه، گلخانه‌های صنعتی و فناور، تولید فرآورده‌های کشاورزی، کشت فناورانه و بازارسازی برای فرآورده‌های کشاورزی در این شهرک فراهم شده است.