حضور سرزده وزیر محترم جهاد کشاورزی در موسسه جهاد استقلال


حضور سرزده وزیر محترم جهاد کشاورزی در موسسه جهاد استقلال

به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد استقلال روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه جناب آقای دکتر محمدعلی نیکبخت به همراه جناب آقای دکتر شاهرخ رمضان نژاد مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی و سرکار خانم دکتر زارعان مشاور محترم وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی طی بازدید سرزده از موسسه جهاد استقلال در جلسه ای با مدیران به گفتگو نشستند.
آقای مهندس همتی ضمن خوش آمد گویی و قدردانی به جهت تشریف فرمایی ، به معرفی موسسات و شرکت های تابعه و فعالیت های آنها پرداختند، سپس مدیران عامل موسسات و شرکت های تابعه گزارشی از فعالیت ها و مشکلات مجموعه های تحت مدیریت خود ارائه نمودند.
در ادامه وزیر محترم جهاد کشاورزی با بیان توانمندی ها و ظرفیت های مهندس همتی در حوزه های کشاورزی موسسه جهاد استقلال را بازوی توانمند وزارت جهاد کشاورزی دانسته و نیز اظهار کردند: جهاد استقلال در زمان ادغام جهاد سازندگی و کشاورزی خود را به خوبی نشان داد و کارهای بزرگی را به سرانجام رساند.
وی افزود: جهاد استقلال باید در صادرات و واردات سهم بازار را از تامین کالاهای اساسی در اختیار گیرد.
وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز بیان نمودند: وزارت جهاد کشاورزی حامی جهاد استقلال در تمام زمینه‌ها خواهد بود.
وی ادامه داد: تمام نهالستان‌ها و ایستگاه‌های تولید بذر نهال باید در اختیار این موسسه قرار گیرد و با این شرکت قرارداد بسته شود تا نهال مورد نیاز کشور را تولید و تامین کند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که باید از ظرفیت‌های جهاد استقلال استفاده شود تا بتوانیم بازار را تنظیم کنیم، گفت: یکی از راهبردهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی این است که تامین از طریق تولید داخل انجام شود که برای این امر حدود ۹ برنامه تدوین کرده‌ایم که در هیات دولت مطرح شده و در هفته‌های آتی اجرایی خواهد شد.
وی با تاکید بر این که نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی کشاورزی باید از کشورهای همسایه مانند هند و پاکستان تامین شود، عنوان کرد: در صادرات محصولات کشاورزی هم اولویت ما تامین نیاز کشورهای همسایه است و این معاملات و تجارت می‌تواند تعاملات سیاسی کشور با همسایگان را تحکیم کند.