واردات محموله های جدید ذرت دامی از روسیه

به گزارش روابط عمومی موسسه جهاد استقلال به نقل از شرکت سرمایه گذاری خدمات صنایع روستایی عشایری جاهد، باتوجه به اینکه کمبود و گرانی نهاده، بیشترین تاثیر را بر افزایش قیمت دام در بازار داشته است، واردات گسترده ذرت دامی، قیمت دام را در بازار کاهش می دهد.

در همین راستا شرکت سرمایه گذاری خدمات صنایع روستایی عشایری جاهد از «واردات دو کشتی کانتینری ذرت دامی» خبر داده است که هم اکنون در بندر امیرآباد در بهشهر پهلو گرفته است و پس از تخلیه در بازار توزیع خواهد شد.

مهندس بهزاد احمدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری خدمات صنایع روستایی عشایری جاهد با اشاره به محموله ذرت دامی که از روسیه خریداری شده است، گفت هدف از این قرارداد تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، آزادسازی منابع بانکی از طریق اعتبار نامه بانکی یا ال سی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و همچنین تامین نهاده ارزان قیمت جهت عرضه به گروههای هدف به ویژه دامداران، روستاییان و جامعه عشایری است.

وی همچنین تاکید کرد یکی دیگر از اهداف اصلی ما از این مشارکت، کاهش قیمت تمام شده دام در بازار بوده است.

این اولین معامله از طریق ال سی گشایش یافته در بانک VTB روسیه است که چندی پیش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تلاش های موسسه جهاد استقلال و شرکت سرمایه گذاری خدمات صنایع روستایی عشایری جاهد اقدام به گشایش آن با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیون دلار کردند.